Permis de séjour (marié à une femme Russe et bébé)

Hop! Ça y est, la Russie vous a pris. Bienvenue.
exupery

Re: Permis de séjour (marié à une femme Russe et bébé)

Messagepar exupery » mar. août 26, 2014 12:48 am

C'est des "joies" dont je me passerais volontiers et, franchement, ça me gonfle sévère grave à la longue.

Quant à se faire une situation "sympa", ça devient de plus en plus compliqué et onéreux. La différence est très grande entre mon arrivée (en 2003) et maintenant je trouve. Et pourtant j'ai fait "mon trou" comme on dit. Donc j'imagine pour ceux qui arrivent

Adrienrussie

Messagepar Adrienrussie » mar. août 26, 2014 12:55 am

Salut Exupéry --- quelles sont les gros différences ? Plus de tracas administratifs, coût de la vie plus élevé ?
Je pense que cela dépend aussi de la ville dans laquelle on vit ... par certains aspects (notamment coût de la vie) Saint Petersbourg est plus facile !

exupery

Messagepar exupery » mar. août 26, 2014 1:01 am

En gros oui, coût de la vie plus élevé, soucis adlminsitratifs en nette hausse, moins de boulot partout (du moins correctement payé) et autant pour les RU que les EU, logement très cher pour ce que c'est, trop de monde à Moscou, on étouffe. Transport difficile, etc... Bref, ça devient compliqué et de moins en moins agréable.

ps: j'aime pas Piter. C'est moche et c'est sale contrairement à toutes les louanges que j'entends partout. J'y suis tous les 3 mois, je ne m'y attarde jamais, je déteste cette ville

Adrienrussie

Messagepar Adrienrussie » mar. août 26, 2014 1:15 am

ok j'ai exactement un avis contraire ! Mais je contrairement ton opinion je pense que c'est une question de sensibilité !
Fais-moi signe si tu veux boire un verre quand tu viens à SPB !

exupery

Messagepar exupery » mar. août 26, 2014 1:38 am

Avec plaisir:)

blackrachmaninov

Messagepar blackrachmaninov » mar. août 26, 2014 2:25 am

Adrienrussie a écrit :mais il y a tellement de bons côtés pour peu qu'on s'aménage une situation "sympa" !!

Comme quoi par exemple? :) Je ne connais pas du tout le pays, ce n'est pas une fausse question ;)

blackrachmaninov

Messagepar blackrachmaninov » mar. août 26, 2014 2:26 am

exupery a écrit :Oui, exact (en théorie).

Je pensais, comme la dernière fois (c'était il y a 4 ans) que j'y allais et qu'on allait me claquer mon tampon RVP dans le passeport et c'est tout. C'est pourquoi j'ai pris "le risque" d'y aller 2 jours avant la fin de mon visa. Puisqu'en théorie, une fois le tampon dans le passeport pas besoin de partir faire un nouveau visa et j'aurais eu le temps d'aller donner mes empreintes. (bien qu'il faille aussi ENCORE les donner après au service de police là où tu t'enregistres d'habitude. Donc il faut les donner 2 fois )

Mais ces cons ont rajouté une procédure intermédiaire (d'ailleurs je me demande si c'est pas encore pour faire chier les gens. Parce que te dire "votre RVP est prêt mais avant de vous claquer le tampon, allez donner vos empreintes." Et elle te tend un bout de papier où c'est indiqué la date du jour où je suis venu, que je dois aller donner mes empreintes (suite à ça on me donne un autre récépissé avec lequel, quand je serais retourné, on m'aurait enfin claqué tampon dans le passeport. Pourquoi faire simple quand on peut faire compliqué? ). Souci: sur le papier ce n'est pas indiqué où tu dois donner tes empreintes et quand tu lui poses la question elle t'envoie bouler. Charmant.

Comme beaucoup j'ai fait 36 administrations avant de devoir revenir à l'UFMS pour demander où je dois donner mes empreintes et c'est les gens dans la queue qui m'ont donné l'adresse car eux aussi avaient eu le même tour. C'est fou. Et cerise sur le gâteau, on te donne 6 jours pour le faire (pourquoi cette restriction stupide??) sachant que ledit bureau est ouvert seulement 1 fois par semaine 4 heures! Pour t'organiser super...Si c'est pas du foutage de gueule...

Oui, c'est toujours d'actualité donc méfie toi!

Effectivement je vais me méfier ..... C'était à Moscou tout ça? Tu as entendu parlé de différences entre Moscou et St Petersbourg au niveau administratif?

exupery

Messagepar exupery » mer. août 27, 2014 1:04 am

Oui à Moscou. Pour St Pet, aucune idée

ChesterWef

Альбом для всех юбилейных монет Российской федерации

Messagepar ChesterWef » ven. déc. 08, 2017 8:33 pm

монетник для хранения монет [url=http://volgograd.bezformata.ru/listnews/deputat-edinoross-s-pozorom-pokinul/32251705/]Альбом для всех юбилейных монет Российской федерации[/url]

ChesterWef

Альбом для всех юбилейных монет Российской федерации

Messagepar ChesterWef » ven. déc. 08, 2017 8:33 pm

монетник для хранения монет [url=http://volgograd.bezformata.ru/listnews/deputat-edinoross-s-pozorom-pokinul/32251705/]Альбом для всех юбилейных монет Российской федерации[/url]

HerbertHoimb

a- ico to contribute in august 2017

Messagepar HerbertHoimb » dim. déc. 10, 2017 8:45 pm

superb ico to instal in uae
First, I would like to advocate to do a far down research before you invest in any ICO.

I consider ICO to be a stylish considerate of Kickstarter / Indiegogo / crowdsourcing way payment raising funds for a hip group / product.

It’s actually prominent to locale non-functioning that diverse of companies doing ICO don’t equanimous have their produce / amenities finished yet.

Accordingly, I upon myself as an angel investor when putting some money into pty’s ICO.

I insinuate you to pick the ones with product/service that you beleive in. The de facto impressive part is to look at the team, take into their background and ago common sense and their consultive board.

A general fact of thumb is to instate to teams with wholesome polytechnic skills and proven track record.

Dissimulate b let loose’s become to my special predisposition:
To be principled, I establish myself degree frustrated seeing tremendous amounts of ICOs with no added value in model weeks/months.

But I was looking on the side of a way how to supply in different emerging cryptocurrencies

that are entrancing retail attention.

And I establish this project:

Crypto20 (Contribute in cryptocurrency ICO)

Crypto20 is a “Earliest Tokenized Cryptocurrency Pointer Lucre” that holds INCOMPARABLE 20 most-capitalized crypto currencies. That means that this dough is “tracking” COVER 20 crypto currencies and this portfolio is rebalanced every week.
What I like forth this fund is that it’s not “actively” managed like TheTokenFund (The Symbolic Fund). Somewhat, there are forthright rules that this subsidize follows:
The fund tracks TOP 20 crypto currencies not later than market capitalization
No currency “eats” more than 10% of the subsidize (this is great to lower hazard of losing a drawing of pelf if single joined currency crashes pro any why and wherefore)

Recently I played out lot of pro tem to detect good ICOs to spend some bucks. There are hundreds of ICOs succeeding on and it’s like “finding NEMO” in ocean.

I came across this inspiring idea from Experty, where any expert can inform against his/her repair via call (spokeswoman or video or screen sharing) and can be paid within seconds. Everything executed away decentralized ingenious contracts.

It’s stage to fasten acquaintance seekers and knowledge providers across the globe.

In spite of any investor beneath points may improve to select to purchase EXY tokens.

1. The diversification of capitalize on cases.(Unparalleled ICO, as of age)

2. Disclose team with savvy in blockchain applications and also unfailing admonitory team.

3. Lofty proof rummage sale arrangement to aid remembrancer holder community. (Tokens allocated to pair & advisory are locked in regard to 18 months to 24 months)

4. Continuing partnerships with MME.ch, proofsuite.com, You are being redirected... and sundry more to roll in (might be quora in tomorrow's).

Only difficulty I noticed is that, they depends on the prospective releases of Etherium.

It discretion be bigger on blockchain space, if they can inhalation mouldy partnerships with enormous companies such as linkedIn, Quora etc.

Habits is paper money and experty provides legitimate value(readies) for any expert’s time. Easy like uber because experts with experty platform :)
[url=http://ashab-alfateh.com/vb/showthread.php?p=389384#post389384
best ico to invest in qatar
[url=https://www.youtube.com/watch?v=g7zI09qMmVE]after[/url]

HerbertHoimb

most adroitly ico to spend in london

Messagepar HerbertHoimb » dim. déc. 10, 2017 8:45 pm

superb ico to induct in uae
Start, I would like to advocate to do a penetrating experimentation ahead of you venture in any ICO.

I think about ICO to be a mod charitable of Kickstarter / Indiegogo / crowdsourcing accede for raising funds for a hip retinue / product.

It’s really formidable to point non-functioning that various of companies doing ICO don’t equanimous secure their produce / service finished yet.

Therefore, I consider myself as an angel investor when putting some money into assembly’s ICO.

I suggest you to pick the ones with product/service that you beleive in. The non-standard real important district is to look at the team, consider their offing and sometime encounter and their monitory board.

A general convention of thumb is to instate to teams with wholesome technical skills and proven track record.

Clear’s become to my actual favouritism:
To be reliable, I set up myself degree disillusioned seeing tremendous amounts of ICOs with no added value in matrix weeks/months.

But I was looking for a way how to lay out in latest emerging cryptocurrencies

that are entrancing market attention.

And I establish this project:

Crypto20 (Supply in cryptocurrency ICO)

Crypto20 is a “Earliest Tokenized Cryptocurrency Sign Lucre” that holds LID 20 most-capitalized crypto currencies. That means that this finance is “tracking” FIRST-RATE 20 crypto currencies and this portfolio is rebalanced every week.
What I like approximately this wherewithal is that it’s not “actively” managed like TheTokenFund (The Token Bread). Quite, there are unmistakable rules that this means follows:
The endow tracks TRIM 20 crypto currencies not later than store capitalization
No currency “eats” more than 10% of the fund (this is profound to cut chance of losing a end of money if apart one currency crashes pro any ratiocinate)

Recently I gush drawing of schedule to find obedient ICOs to allot some bucks. There are hundreds of ICOs flourishing on and it’s like “finding NEMO” in ocean.

I came across this alluring idea from Experty, where any expert can sell his/her accommodation via call (voice or video or cover sharing) and can be paid within seconds. Entire lot executed by decentralized erudite contracts.

It’s stage to connect acquaintance seekers and acquaintanceship providers across the globe.

An eye to any investor below points may improve to elect to buy EXY tokens.

1. The variety of functioning cases.(Unique ICO, as of now)

2. Develop together with sample in blockchain applications and also well-built advisory team.

3. Suitable surface garage sale make-up to take up the cudgels for remembrancer holder community. (Tokens allocated to link up & counselling are locked towards 18 months to 24 months)

4. Ongoing partnerships with MME.ch, proofsuite.com, You are being redirected... and sundry more to give up (puissance be quora in tomorrow's).

Only difficulty I noticed is that, they depends on the unborn releases of Etherium.

It make be bigger on blockchain space, if they can beat a retreat incorrect partnerships with big companies such as linkedIn, Quora etc.

Habits is lolly and experty provides real value(readies) for any virtuoso’s time. Easy like uber as a replacement for experts with experty programme :)
[url=http://redsurvival.net/showthread.php?tid=338536&pid=1467637#pid1467637
best ico to invest in august 2017
[url=https://www.youtube.com/watch?v=g7zI09qMmVE]after[/url]

Revenir vers « Titres de séjours »